Handelsvillkor

1. Betalning

SoundEar tar emot betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard och EAN. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.

Alla belopp är i DKK (danska kronor) och inklusive moms.

SoundEar använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer)-protokoll. Det innebär att ingen obehörig kan läsa dina informationer.

2. Leverans

Förväntad leveranstid: 3–5 arbetsdagar.

3. Reklamationsrätt

Vi lämnar 2 års reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller fel i material och/eller tillverkning.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått på grund av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Fraktkostnader till SoundEar står du som kund för. SoundEar står för fraktkostnader vid retur av varor till dig.

Vid retur

Kontakta oss och skicka reklamationer till:

SoundEar A/S
Alfavej 4 C 2th
3250 Gilleleje
Danmark

Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott.

4. Återbetalning

Om återbetalning har avtalats, vänligen skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det överenskomna beloppet.

5. Ångerrätt

Du har 14 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag du mottar beställningen.

Kostnader för returfrakt står du själv för.

Ångerrätt ska meddelas oss via e-post till soundear@soundear.dk. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vår standardblankett för ångerrätt och skicka med i returen. Ångerblanketten hittar du här.

Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du får prova varan på samma sätt som i en fysisk butik.

Om varan har använts mer än vad som beskrivits ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ångerrätt endast får tillbaka en del av köpesumman eller inget alls, beroende på varans marknadsvärde.

För att få tillbaka hela köpesumman ska du alltså hantera varan på samma sätt som i en fysisk butik. Du får prova den, men inte ta den i faktisk användning.